Totaal aantal pageviews

maandag 22 november 2010

Ding 10 symbaloo

Via een cursus-actieveling kreeg ik de tip om een persoonlijke pagina op Symbaloo aan te maken. Zoiets als Delicious: een persoonlijke startpagina waar je favoriete websides op staan. Via pictogrammen worden je favoriete websides gerangschikt. Je kunt ook je eigen ‘blokjes’maken met een leuk kleurtje voor de herkenbaarheid.
Waar je ook bent, je kunt altijd deze favorieten oproepen. Wat je nodig hebt is je gmail email-adres en een wachtwoord, liefst hetzelfde wat je bij andere toepassingen gebruikt, zodat het makkelijker is te onthouden.
In het midden vind je de zoekmachines, met Google bovenaan. Reuze handig!

2 opmerkingen:

  1. En Symbaloo is volgens mij van NL makelij. Ik heb er zelf geen account, maar als jij er wel een hebt... kun je daar ook je Google Reader abonnementen importeren? Ik ben naast GR meer gecharmeerd van Netvibes als portaal. Ook dat kent veel layout mogelijkheden. Echt 2.0 - de boel naar je eigen smaak inrichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer er meer mee te doen, maar heb ook weer iets niet goed gedaan, al mijn favoriete websides en zelfgemaakte knoppen waren eraf, duidelijk iets met de 'save'knop dus...
    Maar het dwingt me wel om bepaalde handelingen te herhalen en er op die manier handigheid in te krijgen en zo routine op te doen natuurlijk. Dank voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen