Totaal aantal pageviews

maandag 22 november 2010

Tags en Delicious, alweer ding 10

Vandaag een Yahoo account aangemaakt, dat sprekend op mijn gmail-adres lijkt. Daarna stapsgewijs geprobeerd om uiteindelijk bij de optie ‘tags toevoegen’te komen. Misschien kan ik er in een later stadium om lachen, maar het stoort me dat ik het niet snap waar ik mee bezig ben. Op de Delicious webside van mezelf heb ik een aantal websides geplaatst die ik vaak open op m’n werk. Het leukste vind ik om er tags (trefwoorden) bij te bedenken.
Het gekke is dan, dat de (Friese) woorden die ik heb toegevoegd helemaal nergens anders zijn te vinden, dus een nieuw verschijnsel doet zich gelden: ‘unieke tags’. Search op Delicious maar eens naar ‘sûkelade’…
Ik redeneer maar zo: als mensen dit lezen die ook een lichte bonbonaise-afwijking hebben en die meer over de Friese chocoholics willen lezen, gewoon zelf ook een aantal favoriete smul-websides plaatsen in Delicious en die ook gaan taggen met dit hearlike woord.
Dan kunnen we binnenkort het heuglike feit memoreren dat een aantal websides op hol slaan v.w. een cacaoboon-vergiftiging?

2 opmerkingen:

  1. ROFLOL... zo had ik het nog nooit bekeken. Het zegt op zich wel alles over de bekendheid van Delicious onder de Friezen. Maar daar ben jij dus nu een verandering in aan het aanbrengen.
    Het is even wennen aan Delicious, maar als je de toevoegknop kunt installeren, zal je merken dat het heel leuk is om nieuwe sites toe te voegen. Wat is je Delicous adres?

    BeantwoordenVerwijderen