Totaal aantal pageviews

zondag 7 november 2010

Ding 9: de reflectie

Ja, mijn zienswijze is (nu al) veranderd door deze cursus. Een voorbeeldje: ik was met m'n weblog opgehouden, toen de instellingen werden veranderd. Ik had eigenlijk geen zin om me daar in te verdiepen en stapte over op Twitter.
Maar nu we een weblog op blogspot aan gingen maken, heb ik m'n oude beheerpagina ook weer es opgezocht. Wat bleek? Het dashboard leek verdacht veel op dat van blogspot. (Voor de liefhebbers http://www.freulefanmantgumweb-log.nl/).
Nog een voorbeeld: ik kreeg vanavond een Youtube filmpje toegestuurd van een activiteit waar ik zaterdag naartoe was geweest. Toevallig stond ik zelf op het filmpje. Toen ik 'share'zag staan heb ik gezien wat ik er mee kon doen. Delen op Twitter? Dat ging vlot, dus hup ook nog maar even delen op Facebook, echt een fluitje van een cent.
Zoiets had ik voorheen niet gedurfd, of niet bij stilgestaan, of geen zin in gehad: een combi denk ik.
Maar nu de toepassing in de arbeidssituatie: hmmmm. daar ga ik de komende tijd eens flink op letten. Waar, wanneer en hoe ik dat kan gaan doen.
En het fimpje? Tja, misschien wachten tot we met de cursus gaan Twitteren, of Facebooken?

2 opmerkingen:

  1. Ik had al de indruk dat je veel plezier beleeft aan het bloggen! Blogger werkt wel prettig he? Ik heb ook heel even met web-log.nl gewerkt, maar ik vond Typepad, waar ze op overgingen, erg lastig werken.
    En wat ook grappig is, is dat je nu al de Dingen om je heen ziet, in de echte wereld. Dat gaat echt opvallen eh?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De link nei dyn oare weblog doocht net. Ik ha him al opsocht: http://freulefanmantgum.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen