Totaal aantal pageviews

maandag 6 december 2010

Ding 12 Twitter

Ding 12 Twitter
Joepie! Ik twitter al een poosje, dus deze week heb ik vrij-af! Niet van het coachen natuurlijk.
Als je je voor twitter aanmeldt en het leuk zou vinden om te weten wat ik zoal  ‘be-twitter’, kun je bij personen zoeken op FreuleMantgum en dan vind je m’n ‘tweets’(twitter-berichten).
Tsja Rob, ik Twitter in het Fries en soms in het Engels, maar bijna nooit in het Nederlands.
Als je niet zo goed weet wat je ‘in ’s hemelsnaam’nu zou kunnen twitteren, dan even wat tips:
-         bijv. over de verkeershinder die je mogelijk hebt ondervonden toen je vandaag naar je werk ging
-         of je wensen zijn vervuld door sinterklaas
-         of er nog onverwachte dingen zijn gebeurd, bijv. op het werk, enz.
Wat heel handig is: er zit een tellertje ingebouwd, dus je weet meteen hoeveel woorden, spaties en tekens je nog kwijt kunt in je bericht.
Voor de spelletje- en/of controlfreaks: voor je het weet heb je er een nieuwe hobby bij: proberen om steeds exact op de 140 tekens uit te komen.

3 opmerkingen:

  1. Zucht, waarom toch in het frysk. Er zou een automatisch vertalertje ingebouwd moeten worden zodat ook Nederlanders jullie kunnen volgen ;-)
    Misschien handig voor jou om een Twittergadget op je blog te zetten, dan kan ik je updates in elk hier lezen. Oh en als je het leuk vindt... je blogt best veel. Met www.twitterfeed.com kun je je blogberichten automatisch twitteren. Doe ik ook (en ook bijv. de nieuwsdiensten).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Rob, om het Fries een volwaardige plek te geven, Twitter ik juist in het Fries, maar afgelopen weeknd heb ik via #durftevragen ook enige berichten in het Nederlands geplaatst.
    Ik ga proberen op m'n thuisblog de twitterfeed te installeren. Voor deze blogspot is dat denk ik minder interssant omdat het zo cursusgerelateerd is, maar wie weet. In ieder geval weer bedankt voor je tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als Rob echt wil weten wat de freule te vertellen heeft is dit misschien een optie?

    BeantwoordenVerwijderen