Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 december 2010

Rss feeds geplaatst op eigen weblog

Vraag me niet hoe ik ‘t ‘m heb geflikt, maar het is gelukt. Van Rob hoorde ik dat je op je blog een rss-feeds kunt plaatsen, net zoals je op ‘belangrijke’websides ziet, zoals Buienradar, enz. De abonneer-knop dus!
Zou je nu bijvoorbeeld m’n verslag willen lezen van de Adventurerun op Ameland van afgelopen zaterdag, dan zou je één keer naar m’n blog kunnen gaan: http://freulefanmantgum.web-log.nl/ en dan de rss-feed rechts boven op de pagina aanklikken en dan handelen zoals we eerder hebben geleerd bij het toevoegen van de rss-feeds.
Voor wie dat teveel gevraagd is, je kunt ook op de rechterkant van mijn blog bij ‘Freule fan Mantgum kijken en daar staat de Adventurerun bovenaan, als je daar op klikt, kom je er ook en kun je m’n loop-avonturen lezen. Veel plezier!

3 opmerkingen:

  1. Ah ik zie wat je bedoelt. Feitelijk heb je de RSS gadget gebruikt, om berichten van elders op je blog te tonen. Ik zocht naar RSS symbolen om gebruikers te laten abonneren op jouw feeds :-) Is overigens ook een gadget in blogger!

    Ik heb trouwens nog wel een tip: Het zou stukken prettiger zijn, als je die fraaie foto van die blikken, flink wat kleiner maakt. Nu staan ze zo beeldvullend en moet je telkens scrollen om tot de tekst te komen. Simpel te doen door de afbeelding even door fotoaanpassen.nl te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inmiddels heb ik ontdekt dat de rss-gadget niet werkt, omdat ik nl. geen betaald abonnement heb bij web-log.
    De foto ga ik proberen te , als ik 'm nog terug kan vinden. Anders ga ik iets anders uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Probeer het anders eens om de feed van web-log om te leiden via Feedburner.com Dat is een Google service, die je met je google account kunt activeren.

    BeantwoordenVerwijderen