Totaal aantal pageviews

donderdag 16 december 2010

Zooms, de handleiding

In één van de eerdere blogs, schreef ik over het Twitter-spel Zooms, waarvan ik dacht dat het voor onze instelling ook toe te passen zou zijn. Via via (heel erg 2.0 dus) kreeg ik een mailtje van de bedenker. De inhoud van deze mail wil ik jullie niet onthouden.
Wie wil kan ermee aan de slag.

‘Ik kreeg je mailtje door gestuurd via Annelore. Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in Zooms. Ik stuur je een linkje naar onze blog waar we het spel uitleggen. http://museumboerhaave.wordpress.com/2010/03/01/zooms-a-new-museumgame-on-twitter/
Wat misschien niet helemaal duidelijk werd op de DEN conferentie is dat dit spel weliswaar door ons is bedacht maar dat Museum Boerhaave geen rechten of verplichtingen heeft of stelt voor het spelen van zo’n spelletje zooms. Een voorbeeld is het Afrikamuseum, zij spelen ook al een tijde zooms met een leuke invalshoek.
Het idee is dat instellingen een Twitteracount aanmaken en vervolgens gaan twitteren. Zooms kan dan een goede aanleiding zijn. Hoe meer instellingen dit gaan doen hoe meer cultureel erfgoed op Twitter verschijnt, en dat kunnen we alleen maar toejuichen!
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik die graag, Bart Grob, conservator museum Boerhaave’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten