Totaal aantal pageviews

maandag 27 december 2010

Elfstedentocht

kerstkaartenweer
Met Kerst was het kerstkaartenweer en nu zit het tussen erg glad en dooi in. Stiekum hoop ik op een elfstedengevuld huis met stoere schaatsenrijders die eerst bij mij een flinke pan pasta naar binnen werken en na een barre schaatstocht moe maar voldaan op één van de bedden hier neerploffen. Maar ja dan moet Piet Paulusma wel zorgen dat het flink gaat vriezen. Op Twitter kwam de hastag elfstedentocht al voorbij. Lot of fuzz about nothing waarschijnlijk.Maar manlief heeft al 100 km geschaatst op natuurijs voor het geval dat...
Komt kruisje nr 4 in zicht, of....?

skythakke
Zoals de oplettende lezer al heeft gemerkt ben ik zelf niet zo'n schaatser. Ik verschuil me lekker achter m'n te kleine schaatsen en het feit dat ik geen lid ben van de Ver. der Friesche Elfsteden.Hoorde vanochtend dat er geen schaatsen meer te koop zijn, alle vooraden zijn 'skjin op'. Open hielen, oftewel 'skythakken' komen zeker niet meer voor met al die moderne klapschaatsen? Ben ik de laatste der Mohanikanen?

1 opmerking:

  1. Hoi Freule fan Mantgum, lekker vakantie aan het vieren lees ik wel. Volg je Elfsteden2011 ook op Twitter? Dat volgen is passief schaatsen!!!
    Hier is alles rustig, 2 werknemers op de verdieping die het fort bewaken. Wij hebben ook al een boeking uit London als de tocht doorgaat. Lijkt me hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen