Totaal aantal pageviews

maandag 7 februari 2011

Ding 19 de digitale bijenkorf

Bijenkorf met vrienden
Omdat ik al een tijdje een Facebook account heb, leek me ding 19 bij uitstek geschikt om eens een kijkje te nemen bij Hyves, de concurrent.
Volgens eigen aanprijzing noemt het Parool Hyves’Een bijenkorf met vrienden.’ Als die bijen allemaal gaan steken brrr. De honing gaat natuurlijk nog wel.
Het eerste wat me opvalt, is dat de berichtjes die binnenkomen elke paar seconden worden vernieuwd, erg druk. De webside is vergeven van de smileys en krijgt daardoor in mijn ogen een erg kinderachtig imago.
De poll over Egypte verderop zwakt dit weer wat af, maar nee… niks voor mij.
Facebook trouwens ook niet echt, het heeft wat onechts, al die zogenaamde ‘vrienden’ en dan die mailtjes dat er weer een paar jarig zijn (help!). Het voordeel is hier dat je snel nieuwtjes in een beknopte tekst de wereld in kunt slingeren.
Twitter ligt me veel beter: in nòg kortere tekstblokjes pakkende teksten , interessante hastags introduceren enz. Veel meer een sport dus eigenlijk haha.

2 opmerkingen:

  1. Eerlijk gezegd vind ik het wel opvallend dat Tresoar op Hyves zit, zoals ik las bij Johan. Ook wel op Facebook... maar Hyves vind ik meer bij een hele jonge leeftijfsgroep horen. Kan zijn dat er al jong interesse gekweekt wil worden voor geschiedenis en Friesland. Maar ik deel dus wel je mening, ik ben ook niet weg van Hyves.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hyves houd mij jong van geest, vandaar :).

    BeantwoordenVerwijderen