Totaal aantal pageviews

donderdag 3 februari 2011

Hootsuite en Twitter

Afgelopen week heeft er zich binnen onze muren iets unieks afgespeeld, iets wat ik nu ga verklappen aan het eind van een enerverende week.Wat is er gebeurd voor het eerst in de geschiedenis van de Fryske boeken?
Twee hoofdpersonen uit een Friese roman hebben met elkaar getwitterd!
Ter promotie van Swarte ingels van Willem Schoorstra is bedacht dat @FardouSwingel en @Hilbrand Swingel met elkaar converseren.
Het effect is een heel nieuw boek. Immers alle 'omballings'zijn weggefilterd en wat overblijft is wat broer en zus tegen elkaar zeggen. Dit overigens met volledige goedkeuring en instemming van de auteur en onder de vlag van FLST (Fryslân lêst Syn Toppers)gepubliceerd. Auteur zelf heeft het erg druk met het muziekvertaalproject Fryske Cash (liedjes van Johnny Cash in het Fries uitgevoerd door verschillende artiesten.)

actie geslaagd dankzij jou?
Waar ik tegenop liep, was het steeds moeten switchen van account: nu zegt Hilbrand iets, daarna weer afmelden en weer aanmelden als Fardou. Best lastig en behoorlijk tijdrovend ook. Tot de verlossende oplossing werd geboden door collega Andrys, die hootsuite bij me op het scherm toverde.
Het leuke is dat ik tweets kan voorprogrammeren voor de volgende dag, volgende week enz.
Voor de lezers van dit blog: als jullie Fardou en Hilbrand gaan volgen op Twitter, wordt de actie dankzij jullie een succes en dàt willen we graag bereiken natuurlijk, alvast bedankt!!
Dit was een reclameboodschap van FLST, vr. dank
Bonustrack: dit was voor mij een niet onbelangrijk neveneffect van de cursus 23 dingen, dat ik nu een duidelijk toepasbare mogelijkheid zie om te gebruiken in een project.

3 opmerkingen:

  1. :-) Je enthousiasme spreekt boekdelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind je het primeur-idee ook niet leuk? Toch veroorzaakt door jouw enthousiasme en dat je steeds weer reacties geeft, dat stimuleert wel om er verder mee aan de slag te gaan en uit te zoeken welk 'ding'het beste aansluit bij de dagelijkse werkzaamheden en projecten waar het nieuwe medium toegepast zou kunnen worden.En dat wonder is nu geschied. zo werkt het dus, als je doordrongen bent van de nieuwe mogelijkheden en de ontzettende tijdsbesparing die het oplevert, ben je nu eenmaal gemotiveerder. ik hoop dat ik dit ook aan mijn coachgroepleden kan overbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik vind dat idee zeker leuk. Ik bleef qua idee vooral 'hangen' in dat literaire personages of historische figuren gaan twitteren (bijv. een dagboek twitteren (zie Alexander bij Tabula Cerata), maar wat jij beschreef is ook goed gevonden. Misschien nog iets duidelijker beschrijven voor ons, niet-Friezen, en dan zou je het best groter kunnen promoten (wil wel retweeten hoor ;-)

    En ik vind het wel echt een sport om bij te blijven met de reacties. Maar ik weet dat dat motiveert... ook bij jouw pupillen!

    BeantwoordenVerwijderen