Totaal aantal pageviews

woensdag 5 januari 2011

Brood en spelen

Melk, brood, fruit en Facebook.
'l histoire se repète, oftewel niets nieuws onder de zon.
'Facebook is een eerste levensbehoefte geworden'-Ernst Jan Pfauth chef internet NRC media
Het bericht begint als volgt:
'Afgelopen zondag kreeg ik bericht van Facebook. Of ik even wilde bevestigen dat een 51-jarige vrouw uit Alphen adRijn mijn moeder is. Dat had ze nl. aangevinkt op het sociale netwerk. Ik hoefde alleen maar een link aan te klikken, en dan was het familieverzoek officieeel'.
In omgekeerde generatie-volgorde heb ik hetzelfde meegemaakt. Of ik via Facebook even wilde bevestigen dat ... mijn dochter was. Dat is wel een hele vreemde gewaarwording. Het deed me direct denken aan Opsporing: of ik m'n bloedeigen dochter even wilde 'bevestigen'. Bijkomend was nog de reactie van een andere dochter: hoelang ik al op Facebook zat en waarom ik haar niet had uitgenodigd???

Oeps, verkeerd verbonden
En.. nog iets, ik wilde vanavond even iets toevoegen ('share'), maar kwam op de Facebookpagina van één van de dochters die blijkbaar m'n laptop had gebruikt. Nu kon ik heel flauw gaan doen en een door mij geselecteerd filmpje op haar profiel zetten, maar dat vond ik wel te ver gaan. Maar het is mij evenwel niet gelukt om m'n eigen profiel tevoorschijn te toveren.

Billion dollar baby
We weten nu dus allemaal wat Facebook waard is, ietsje meer dus dan wat ik op m'n bankrekening heb staan!

1 opmerking: