Totaal aantal pageviews

dinsdag 4 januari 2011

YouTube, verkorte versie

YouTube verkorte versie
Speciaal voor de kursus (nou ja het kwam me zowiezo wel goed uit natuurlijk) heb ik een fotokamera besteld, waarmee ik goed kan inzoomen. De bedoeling is dat ik daarmee straks fotootjes en korte filmpjes(!) kan maken om die evt. op m’n blogs of op YouTube te plaatsen.
Maar eerst moet ik natuurlijk het toestel en de functies onder de knie krijgen.
Wat ik heb gelezen over YouTube op onze 23dingen site, komt volgens mij in het kort hier op neer:
Je kunt een filmpje op YouTube zetten en daarna op je blog plaatsen als link. Zo kan je YouTube als server-ruimte gebruiken en toch video-filmpjes via je eigen blog aan bezoekers laten zien.
Als gebruiker van YouTube heb je een eigen video-reservoir, waarvan je zelf eigenaar bent. Je bepaalt zelf wie een filmpje mag bekijken.
Het lijkt me niet leuk om zo’n filmpje op YouTube te zetten en voor iedereen toegankelijk te maken, dat kan de spam-detector vast niet aan, want ik heb gelezen dat je dan heel veel, meestal zeer bedenkelijke reacties kunt verwachten.
Het wachten is dus op het eerste zelfgemaakte filmpje.(Komt dat zien!!)

1 opmerking:

  1. Heb inmiddels je klokfilm gezien. Heel helder, duidelijke kwaliteit. Alleen op de zij :)

    BeantwoordenVerwijderen